![]()
Перегляд виставки
0 рік2000 рік2001 рік2002 рік2003 рік2004 рік2005 рік2006 рік2007 рік
2008 рік
2009 рік2010 рік2011 рік2012 рік2013 рік2014 рік2015 рік2016 рік2017 рік2018 рік2019 рік2020 рік
Всі виставки
Екскурсійне обслуговування
Екскурсії проводяться в експозиційних залах музею. Тривалість екскурсії 1 година. Правила поведінки За додатковою інформацією звертайтесь за телефоном: +3 8044 278 7454 і за електронною адресою exhibition@namu.kiev.ua Перегляд виставки
29.02.2008 – 30.03.2008
ОТТО ДІКСПроект
Куратор: НХМУ
Спільний проект Національного художнього музею України та Німецького культурного центру "Ґете-Інститут в Україні " представляє 86 графічних робіт визначного німецького майстра Отто Дікса. Виставка включає 86 літографій та офортів, присвячених темі війни та її наслідків, а також цикл «Війна», до якого входять п’ять папок, кожна з яких складається з десяти офортів. Гравюри вийшли друком в 1924 році у видавництві «Нірендорф», Берлін, тиражем 70 примірників. ОТТО ДІКС (1891-1969) працював у техніці живопису, графіки, майстер малюнка. Народився в Ґері-Унтермгауз (Тюрінґія). В 1919-1922 роках навчався в Дрезденській Академії мистецтв. Дікс – перший учень майстрів Макса Фельдбауера й Отто Ґусмана. Участь у створенні дрезденського об’єднання «Сецессіон 1919». Навчання в Дюссельдорфській академії у Гайнріха Науена й Вільгельма Гербергольца. З 1928 ріку – професор Дрезденської Академії. 1933-1940 – Дікса позбавлено професури й заборонено виставляти свої твори.
«Є речі, що не потребують коментарів. Отто Дікс Без сумніву, цикл офортів «Війна» – одне з найбільших творінь Дікса. Майстерно володіючи технікою акватинти, її ефектом світлотіні, Дікс передав у гравюрах циклу ідею, що події війни, їх справжня твереза реальність вимагає адекватного вираження за допомогою художнього втілення. Якщо в створених під час війни малюнках, головним чином футуристичних й кубістичних, людина часто зображена десь на задньому плані, а головна увага приділена ландшафту, то серед гравюр циклу «Війна» лише зрідка зустрічаються аркуші, які художник повністю не присвятив би образу й темі людини. Навряд чи можна перевершити безпосередність зображення, що пояснюється, звичайно ж, особистим характером військових вражень Дікса. Людина тут нещасна, в окопах вона принижена і подібна до тварини, побита, поранена, умираюча, збожеволіла, отруєна газами… Отто Дікс пережив війну на власному досвіді та провів величезну підготовчу роботу. Малюнки, які були зроблені ним на фронті, в окопах, послужили попередніми чорновими ескізами, однак, як вважав художник, їх можна було використовувати лише частково. Крім того, по пам'яті створювалися нові. Як результат геніального мистецького зусилля народився витвір мистецтва, що по праву займає місце поруч із «Жахами війни» (1810 – 1820) Франциско Гойї, якого Дікс глибоко шанував. |