УкрEng Субота 11:00-18:00 П’ятниця 12:00-19:00 Середа, Четвер, Неділя 10:00-17:00
Київ, вул. М. Грушевського, 6
тел. 278-13-57, 278-74-54
Національний художній музей України
  • Про музей
    • Історія виникнення
    • Представники музею
    • Колекції
    • Видання
    • Кіоск
  • Галерея
    • Вся галерея
    • Стародавнє мистецтво
    • Мистецтво ХІХ століття — початку ХХ століття
    • Мистецтво ХХ століття — початку ХXI століття
    • Запасники
  • Програми
    • Просвітницькі програми музею
  • Виставки
    • Анонси
    • Діючі виставки
    • Архів виставок
    • Про виставкову політику НХМУ
  • Події
  • Прес-центр
    • Новини
    • Виставки
    • ЗМІ про музей
    • Прес-кіт
  • Партнери
    • Партнери музею
  • Контакти
  • Леви музею
    • Леви музею
  • Блог
Перегляд виставки 0 рік2000 рік2001 рік2002 рік2003 рік2004 рік2005 рік2006 рік2007 рік2008 рік2009 рік2010 рік2011 рік2012 рік2013 рік2014 рік2015 рік 2016 рік
СіченьЛютийБерезеньКвітеньТравеньСерпеньВересеньЖовтеньГрудень
2017 рік2018 рік2019 рік2020 рік
Всі виставки
Екскурсійне обслуговування

Екскурсії проводяться в експозиційних залах музею. Тривалість екскурсії — 1 година.

Вартість квитка
Правила поведінки

За додатковою інформацією звертайтесь за телефоном: +3 8044 278 7454 і за електронною адресою exhibition@namu.kiev.ua

Перегляд виставки

02.12.2016 – 15.01.2017

Йду і повертаюсь

Куратор: Оксана Баршинова
 
 
 

Національний Художній Музей України презентує унікальну частину колекції Градобанку - українське мистецтво другої половини 1980-1995 років. Масштабна експозиція робіт художників постперебудовного покоління, буде вперше представлена публіці.

"Йду і повертаюсь"- це назва живописного твору Гліба Вишеславського, написаного у 1989 році. Саме в цей час мистецтво стало найпомітнішим маркером соціально-політичних змін, що відбувалися в Україні. Своєю творчістю, пошуком нових форм презентації своїх робіт, молоді художники, до кола яких належав Вишеславський, закладали підґрунтя для появи нової інфраструктури мистетцтва. Виникнення незалежної арт-критики, об'єднань художників, галерей, меценатів,- зрештою корпоративних колекцій, серед яких найвагомішим є зібрання Градобанку. Колекція позначена високою художньою якістю, вражає глибиною експертного підходу та охоплює найцікавіші явища тогочасного мистецтва.

Твори, які близько двадцяти років були приховані від глядача, повертаються в поле нашої уваги. Це набуває символічного значення, коли особливого напруження набувають дискусії щодо необхідності створення Музею сучасного мистецтва та об'єктивного і всебічного висвітлення мистетцьких процесів минулого століття.

На виставці експоновано близько 70 творів. Анатолій Криволап, Ілля Чічкан, Арсен Савадов, Олександр Ройтбурд, Георгій Сенченко, Тіберія Сільваші й Дмитро Кавсан та інші видатні та менш відомі митці, роботи яких розкривають широту пошуків того часу. Виставка "Йду і повертаюсь" об'єднує основні теми, які були домінантними в художній свідомості цього періоду: активне повернення і різнобічне переосмислення релігійних сюжетів, нові підходи у фіксакціі повсякденного життя, своєрідні "подорожі" у часі і просторі. Подолання будь-яких обмежень в сфері образотворчості позначилося на пластичній розкутості, зверненні до нефігуративного живопису та освоєнні новітніх світових тенденцій.

На початку експозиції представлено друковану графіку класиків  європейського мистецтва, також з колекції  Градобанку. Твори Анрі Тулуз-Лотрека, Едгара Дега, П’єра-Огюста Ренуара, Пауля Клее,Марка Шагала,  Пабло Пікассо, Хуана Міро та ін. засвідчують важливість цих імен для формування постперебудовного покоління, а також розкривають соціокультурні особливості часу, коли долучення українського мистецтва до світового процесу відбувалося синхронно з поверненням вітчизняних і світових традицій.
«Пікассо, Брак, Клее, Шагал впливали, але не так сильно, мабуть, як на генерації наших старших колег. Для нас то була класика, на якій вчилися, яка увійшла у звичку, а потім від неї відходили на користь більш нового. Наприклад, Раушенберга, Юккера, Бойса. Але у суто фахових звичках (характер лінії, кольору, маси, композиції) у колег часто можна знайти спадок "класиків", особливо Брака, Клее, Колдера, Міро». Гліб Вишеславський.

Повернутись до списку.

на друк

 
Про музейГалереяПрограмиВиставкиПрес-центрКонтактиМапа сайтуПошукFacebookYouTubeTwitter

© Національний Художній Музей України, 1995-2014
Всі права захищені.
Розробка сайту: Cтудіо7